Home Lean IT Service Management Diensten FAQs Over Leap Consulting Contact

Make the next Leap!

Het Leap Consulting dienstenportfolio bestaat uit een aantal onderdelen. Op basis van een best-practice aanpak, wordt een klantspecifieke aanpak ontwikkeld om het verandertraject vorm te geven. Tijdens de kick-off wordt de Lean Business Simulation (Lean Game) ingezet, gevolgd door een training Lean Management vaardigheden en ITIL Best-Practices. Met het Lean Team worden vervolgens workshops gehouden om de Lean transformatie vorm te geven.

-

Lean Business Simulation

De Lean Business Simulation (Lean Game) biedt een uitstekend platform om deelnemers hands-on te laten ervaren wat het betekent om procesoptimalisaties te bedenken en in te voeren. De basisprincipes van Lean Thinking worden bijgebracht en direct toegepast. De "game" motiveert deelnemers om als team verbeteringen te gaan zoeken in de eigen werkomgeving en harde besparingen te realiseren.

Zie hier voor meer informatie...

-

Lean Management Training

Deze vierdaagse training brengt de deelnemers de theorie van Lean Management bij. Doorspekt met vele praktijkcases en oefeningen wordt het snel duidelijk hoe Lean Thinking en Lean Tools ingezet kunnen worden op problemen in de werkprocessen aan te pakken.

Zie hier voor meer informatie...

-

ITIL Training

In een IT Service Management curriculum kan uiteraard een ITILv3 best-practice training niet ontbreken. De ITILv3 Foundation wordt aangeboden om de nieuwe Service Lifecycle Management principes uiteen te zetten en de brug te slaan naar Lean Value Stream denken.

-

Workshops

Het échte werk voor een Lean transitie wordt gedaan tijdens de workshops. Gestart wordt met de selectie van een zichtbaar pilotproject, waarna de Value Stream wordt uitgetekend en verbeterd. Tijd wordt besteed aan de Service Oriented Organisation en de bijbehorende Service Catalog, waarin de business value wordt vastgelegd. Middels IT Financial Management en Cost Accounting worden kostenposten en mogelijke verspillingen in de IT dienstverlening blootgelegd.

Gezamenlijk wordt bepaald uit de Workshop Catalog welke workshops de meeste toegevoegde waarde en relevantie hebben voor uw organisatie om zo snel mogelijk de gewenste (besparings)resultaten te behalen.